Integreret praktik 3. år
På 3. år er praktikken tilrettelagt som et samlet forløb.
Integreret praktik på 3. år er fordelt og tilrettelagt således:
-
3. år
Integreret praktik i undervisningsfag 2.
Tilrettelagt som et sammenhængende forløb med fire dage om ugen på skolen og én dag om ugen på campus.
Da praktikken indgår som et integreret element i alle uddannelsens fag, arbejdes der både i grundfag og undervisningsfag med udviklingen af de studerendes professionelle autoritet. Det sker bl.a. ved at træne og udvikle de forskellige dimensioner af lærerrollen, jf. beskrivelser for de enkelte fag.
Mål for integreret praktik på de enkelte år er beskrevet i den nationale studieordning (del 1).
Mål og udvalgte dimensioner i lærerrollen på 1.-4. årgang kan ses her:
Trepartssamtaler
Trepartssamtalen er en faglig samtale mellem de studerende, praktiklæreren og KP-undervisere.
Formålet med samtalen er at vejlede de studerende i at indkredse- og arbejde undersøgende med lærerfaglige problemstillinger.
Vejledning til godkendelse
Hvert praktikforløb skal vurderes godkendt eller ikke-godkendt af KP efter indstilling af praktikskolen.
Vejledningen er tiltænkt som hjælp til skolens indstilling.
Godkendelsen er en forudsætning for, at den studerende kan fortsætte på uddannelsen.
Information om integreret praktik på 3. år
Beskrivelse og brev til praktikskoler
Materiale fra praktiktemadage m.m. er udsendt til alle skoler og kan desuden tilgås i Praktikportalen.