Gå til indhold

Studerende i praksis

Samarbejdet har været spændende, men også hårdt og krævende. Det har givet Pernille et indblik i en verden, hvor man hjælper andre gennem forskning.

Fysioterapeutstuderende en del af forskningsprojekt.

“Projektet var vores. Vi indgik som en naturlig del af centeret, hvilket gjorde at vi turde komme med idéer og deltage aktivt. Centeret stillede alt hvad vi skulle bruge til rådighed, og vi fik den hjælp som vi havde behov for”.

At skrive projekt i samarbejde med praksis kan KUN anbefales, (…) det er fedt.
Pernille Kaster – færdiguddannet fysioterapeut

Bachelorarbejde i samarbejde med praksis

”Vi havde 4 uger med interventioner, der var udviklet med hjælp fra centeret, efterfulgt af en skriveproces. Vi følte os langt bagud, men efter 5 hårde dage i sommerhus, hvor tanker og tal blev samlet, var det fedt at se hvor super godt et projekt vi havde lavet”.

Den eksterne vejleder hjalp med, at starte projektet op og problemformuleringen blev til i samarbejde med praksis. Det var en kombination af ønsker fra begge sider; ”praksis har jo selvfølgelig nogle kriterier de gerne vil have opfyldt”.

I forløbet mødte gruppen en del udfordringer, og selvom resultaterne ikke blev som ventet, har Pernille fået meget ud af forløbet. Hun har fået et indblik i, nødvendigheden af forskning, at teknologi ikke altid virker og kan være svært at arbejde med, og at arbejdet med børn udfordrende men givende.

”At skrive projekt i samarbejde med praksis kan kun anbefales, man kommer ud og skaber kontakter og arbejde med noget der er i ens interesse, det er fedt.”

Det gode råd

”Jeg tror det er vigtigt at man er lidt ydmyg overfor der, hvor man er”.
Som studerende får du stillet et projekt, eller dele af et til rådighed, det skal man være taknemmelig for. Andre personer hjælper dig med dit projekt i deres arbejdstid, og det er vigtigt at man deltager aktivt, så viser du at du er interesseret, så de husker dig for noget godt.

Om projektet

Pernille og hendes gruppe skrev bachelor projekt i samarbejde med Helene Elsass center. Her indsamlede de data til et projekt for cerebral parese. Pernille var med til, at afprøve ny teknologi, der kobler eyetracker med infrarøde kameraer der kan måle reaktionstiden mellem øje-hånd koordination.