Bachelorprojekter
Juni 2019, Psykomotorikuddannelsen
Psykomotorisk behandling og stress
Kasper Nielsen
Hvordan fremmer et psykomotorisk behandlingsforløb stresscoping hos en klient med arbejdsrelateret stress
Instagrams indflydelse på unge
Kropsbillede, selvopfattelse og mental sundhed
Katrine Find Jensen og Mathilde Emma Hjelm Pichat
Hvordan påvirker brugen af Instagram unges forhold til egen krop og opfattelse af sig selv, og hvilken betydning har det for deres mentale sundhed?
Sorg og psykomotoriske interventioner
Anne Merete Nielsen
Hvordan kan sorg opleves? Hvad er en relevant forståelsesramme for sorg og dens samspil med kroppen? Hvilke psykomotoriske interventioner kan være relevante i undervisning og behandling af klienter/elever med sorg?
Nærvær i den professionelle relation
Et projekt om betydningen af kropsbevidsthed og mindfulness, som en relationel kompetence i den professionelle praksis
Christina Bohmann Rasmussen
Hvordan kan nærvær, gennem træning af mindfulness og kropsbevidsthed, bruges som metode, i den psykomotoriske terapeuts professionelle arbejde med
relationer?
Kropsbevidsthed og emotionsregulering
Isabella De Assis Thorsøe, Jiamin Zheng og Simon Lodberg Rønnest
Hvordan kan psykomotorisk terapi med fokus på kropsbevidsthed fremme evnen til emotionsregulering, og derigennem påvirke kroniske smerter hos
piskesmældsramte?
Kropsbevidsthed – naturligvis
Et kvalitativt studie af kropsbevidsthed, natur og stressforebyggelse
Tanya Ekelin og Satu Vallioniemi Jensen
Hvordan oplever erhvervsaktive kvinder betydningen af øget kropsbevidsthed i forhold til at mærke egne stresssymptomer og vælge hensigtsmæssige copingstrategier i naturen som terapeutiske rum?
En pause fra kræft
En fænomenologisk undersøgelse af kræft ramtes oplevelser med guidet afspænding
Ninka Heiberg
Hvordan oplever kræftramte at lave guidet afspænding på 1) et afspændingshold og 2) med en indtalt afspænding derhjemme? Og hvordan adskiller de to
oplevelser sig fra hinanden?
Stress – på opdagelse i fænomenet
En teoretisk undersøgelse af hvordan psykomotorisk intervention kan bidrage til mennesker der oplever stress
Malene Raun
Hvordan kan psykomotorisk intervention, med særligt fokus på begreberne kropsbevidsthed og kropsoplevelse, bidrage til mennesker der oplever stress?
Drama & Trivsel
Et kropsligt perspektiv på trivsel i folkeskolen og på ungdomsuddannelser
Line Stampe Nielsen
Hvordan kan drama, med kroppen i fokus, styrke trivsel i folkeskolen og på ungdomsuddannelser?
Terapeutisk Alliance
Mette Suadicani
Hvilke forhold har betydning for, om den terapeutiske alliance kan etableres og bevares og hvordan imødegås disse forhold i psykomotorisk terapi?
Når kroppen viser vej til handling
Et kvalitativt casestudie om forebyggelse af arbejdsrelateret stress
Nanna Marie Jensen og Jane Værnhøj Seiffert
Hvordan opleves psykomotorisk terapi i kombination med Acceptance and Commitment Therapy med fokus på psykologisk fleksibilitet, som stressforebyggende indsats hos ikke-sygemeldte arbejdende, der mærker stresssymptomer?
Når kroppen viser vej til mestring
Et kvalitativt fænomenologisk fokusgruppeinterview
Lærke Sofie Bach Olsen og Mia Kofoed Ljungdahl
Hvordan oplever 9. klasses piger stress i deres skoleliv og hvordan kan kropslige strategier bidrage til oplevelse af mestring?
Mænd i bevægelse
Et interviewstudie om mænd, kræft, følelser og kropsbevidsthed
Nana G. Thomassen og Melissa Shalu Byager
Hvordan oplever og håndterer kræftramte mænd følelser i forbindelse med et sygdomsforløb, og hvordan kan dette afhjælpes fra et psykomotorisk perspektiv?
Udvikling af kropsbevidsthed og kropslige kompetencer
– en forløbsundersøgelse over 5 uger
Maria Adele Standal og Nan Jørgensen
Hvad kendetegner den psykomotoriske undervisnings sundhedsfremmende potentiale?
Flow, self-efficacy og selvaktualisering i psykomotorisk praksis
Daina Olsen
Hvordan kan man i psykomotorisk praksis skabe flow-oplevelser og ændre sindsstemningen positivt hos folk med psykisk sygdom?
Fænomenologisk psykologiske bevidstheds forståelse
Camilla Bjerre-Bastos
– En anvendelse til psykomotorisk praksis med stressramte
Hvordan kan fænomenologisk psykologi og dens forståelse af bevidsthed, anvendes i psykomotoriske praksis med stressramte klienter?
Dyreassisteret terapi
– Et supplement til psykomotorisk praksis
Mai Bødker Thomsen
Hvordan kan dyreassisteret terapi med fokus på hunde understøtte det psykomotoriske arbejde med tilknytningsforstyrrede børn og unge?
Kvinders smerteoplevelse i forbindelse med menstruation
Nathalie Engberg
Hvilken betydning har bevægelse og coping for kvinders smerteoplevelse i forbindelse med menstruation?
Flow og tid – om mening for børn
Signe Holsteen Christensen
Hvordan kommer flow til udtryk hos børn i skolen, og hvordan kan man forstå omgivelsernes virkning på børns flowtilstand og en følelse af mening?
Klient-compliance – som oplevet af terapeuten
Johanna Maria Olmedo
Hvordan oplever en fysioterapeut, der arbejder med genoptræning, kl compliance, og hvordan kan denne oplevelse og dens relation til kl compliance, forstås i forhold til eksisterende teorier?