Matematik: Leg med didaktik
Undervisningsforløb til Matematik A og B niveau (2.g.).
I forløbet introduceres eleverne til undervisningsdesign og får indblik i KPs læreruddannelse. Eleverne skal designe og gennemføre en undervisningsaktivitet med en legende tilgang inspireret af teorierne bag professionshøjskolernes Playful Learning-program og Københavns Professionshøjskoles PlayLab. Under modul 2 vises en kort video om Play Lab. Aktiviteterne derfor bygger på undersøgende, eksperimenterende og skabende didaktiske principper, og eleverne skal reflektere over deres egen læring.
Kernestof
Forløbet træner elevernes kommunikations- og repræsentationskompetence samt mere fagfaglige kompetencer, som afhænger af den enkelte gymnasielærers valg af emne(r) til de undervisningsaktiviteter, som eleverne skal designe i forløbet.
Struktur og omfang
Forløbet består af fire undervisningsmoduler (à 45 minutter) samt et besøg på KP’s læreruddannelse (Campus Carlsberg) med en varighed på 2,5 time, som er placeret midt i forløbet.
Materialer til undervisningsforløbet
Book et besøg
Udfyld denne tilmelding for at booke et besøg, som del af undervisningsforløbet.