Gå til indhold

Vær klar til MUS

MUS er din mulighed for at sikre udvikling i dit arbejdsliv, så det gælder om at være velforberedt, så du er klar til at sikre din trivsel og fremtid

Om kurset

Det får du ud af kurset

Du får trænet metoderne til en grundig forberedelse af din MUS, hvor du er klar til at tage en samtale med din leder om udviklingen af dine kompetencer og styrket trivsel.

Efter kurset bliver du bedre til at stille skarpt på, hvad du har af behov for udvikling både i forhold til uddannelse og arbejdsopgaver og sætte ord på, hvordan din arbejdsplads får et udbytte at det.

Du øver og får viden om samtaleteknikker til at holde dialogen med din leder på sporet – også når det er svært.

Du får redskaber til selv at evaluere din MUS og sikre opfyldning på de aftaler, som du har med din leder.

Det faglige indhold på kurset

  • Formålet med MUS
  • Værktøj, metoder og viden til før, under og efter MUS
  • Viden om læring og udvikling i arbejdslivet
  • Karriere
  • Samtaleteknikker
  • Træning i at håndtere, når samtalen kan blive svær
  • Evalueringsmetoder

Om undervisningen

Undervisningen er en kombination af oplæg og gruppearbejde. Vi arbejder med jeres MUS-koncepter og skabeloner.

Hvem deltager?

Administrative medarbejdere i stat, regioner eller kommuner.

Kurset er også for Arbejdsmiljørepræsentanter eller TR, som har brug for at få styrket deres indsigt i MUS.

Tilmelding

Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.

Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.

Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.

Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.

  • Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
  • Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
  • Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
  • Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder

Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:

Kursus

Københavns Professionshøjskole (KP)

Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.

Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.

Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.

Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.

Der udstedes ikke bevis for en temadag.

Efterår 2026

Vær klar til MUS

Start- og slutdato

01.10.26

Tilmeldingsfrist

03.09.26

Nummer

1136973

Ledighed

Ledige pladser

Pris

Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.

4.000 kr.

3.200 kr. ekskl. moms

Hvor

Tagensvej 18, 2200 København N

Hvornår

Se alle datoer

En kursusdag kl. 09.00-16.00: d. 01.10.2026

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.

Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold:

Studieservice

Københavns Professionshøjskole (KP)

+45 72 48 75 40

Telefontider

Se telefontider.

Helle Pehrson

Konsulent

+45 51 38 04 55