Co-teaching og deltagelsesmuligheder: samarbejde om inkluderende undervisning
Tag din makker med på kursus. Kom og få greb og ideer til at styrke samarbejdet, når I er flere professionelle i klassen.
Co-teaching er en samarbejdsmetode, der har til formål at udvikle inkluderende praksis i et tæt og ligeværdigt samarbejde om undervisningen.
I får konkrete metoder til at planlægge, gennemføre og evaluere inkluderende undervisning, hvor I får styrket blikket for egen og kollegaers kompetencer.
I får viden om at skabe deltagelsesmuligheder for alle elever, og få konkrete greb til at styrke lærer/lærer-lærer/pædagog samarbejdet i skolen.
Du kan godt deltage på kurset uden en makker fra din egen skole. Det betyder blot, at du ikke har helt samme muligheder for at afprøve det lærte med en fast kollega og medkursist mellem kursusgangene.
Det faglige indhold
Når du har gennemgået kurset, har du arbejdet med og opnået viden om:
- Introduktion til de 6 co-teaching strukturer
- Konkrete metoder til at planlægge, gennemføre og evaluerer undervisning
- Skabe deltagelsesmuligheder for alle elever
- Styrket blik for egne og kollegers kompetencer
- Refleksion over egen praksis
Hvem deltager?
Lærere, pædagoger og vejledere i skolen.
Tilmelding
Optagelse
Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.
Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.
Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.
Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.
Afmelding/fravær
- Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
- Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
- Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
- Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:
Pris og betaling
Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.
Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.
Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.
Kursusbevis
Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.
Der udstedes ikke bevis for en temadag.
Efterår 2025
Co-teaching – samarbejde om inkluderende undervisning
Start- og slutdato
Tilmeldingsfrist
Nummer
Ledighed
Pris
Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.Hvor
Hvornår
Kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.
Kontakt studieservice
Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold: