Gå til indhold

Co-teaching og deltagelsesmuligheder: samarbejde om inkluderende undervisning

Tag din makker med på kursus. Kom og få greb og ideer til at styrke samarbejdet, når I er flere professionelle i klassen.

Co-teaching er en samarbejdsmetode, der har til formål at udvikle inkluderende praksis i et tæt og ligeværdigt samarbejde om undervisningen.

I får konkrete metoder til at planlægge, gennemføre og evaluere inkluderende undervisning, hvor I får styrket blikket for egen og kollegaers kompetencer.

I får viden om at skabe deltagelsesmuligheder for alle elever, og få konkrete greb til at styrke lærer/lærer-lærer/pædagog samarbejdet i skolen.

Du kan godt deltage på kurset uden en makker fra din egen skole. Det betyder blot, at du ikke har helt samme muligheder for at afprøve det lærte med en fast kollega og medkursist mellem kursusgangene.

Det faglige indhold

Når du har gennemgået kurset, har du arbejdet med og opnået viden om:

  • Introduktion til de 6 co-teaching strukturer
  • Konkrete metoder til at planlægge, gennemføre og evaluerer undervisning
  • Skabe deltagelsesmuligheder for alle elever
  • Styrket blik for egne og kollegers kompetencer
  • Refleksion over egen praksis

Hvem deltager?

Lærere, pædagoger og vejledere i skolen.

Tilmelding

Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.

Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.

Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.

Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.

  • Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
  • Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
  • Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
  • Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder

Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:

Kursus

Københavns Professionshøjskole (KP)

Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.

Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.

Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.

Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.

Der udstedes ikke bevis for en temadag.

Efterår 2025

Co-teaching – samarbejde om inkluderende undervisning

Start- og slutdato

02.09.25 - 23.09.25

Tilmeldingsfrist

02.08.25

Nummer

1054025

Ledighed

Ledige pladser

Pris

Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.

7.011 kr.

5.609 kr. ekskl. moms

Hvor

Tagensvej 18, 2200 København N

Hvornår

To kursusdage: Kl 08:30-16:00, d. 02.09.25 & 23.09.25

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.

Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold:

Studieservice

Københavns Professionshøjskole (KP)

+45 72 48 75 40

Telefontider

Se telefontider.

Stine Duwander Serup

Lektor

+45 51 63 25 39