Gå til indhold

Læring, dannelse og trivsel i skolen

Tal med en forsker i læring, dannelse og trivsel i skolen.

Lars Bo Andersen

Docent

+45 41 89 75 74

  • Teknologiforståelse og børn
  • Digital myndiggørelse
  • Computationel tænkning
  • Teknologisk bærerdygtighed

Maria Christina Secher Schmidt

Docent

+45 51 63 27 43

  • Inklusion og eksklusion
  • Klassekammerathjælp
  • Inkluderende didaktikker
  • Elevers deltagelsesmuligheder
  • Klasseledelse og matematik

Stine Kaplan Jørgensen

Lektor

+45 24 29 65 02

  • Inklusion
  • Mobning
  • Antimobbestrategier

Tekla Canger

Lektor

+45 41 89 76 18

  • Køn og læreruddannelsen
  • Køn og skole
  • Køn og STEM
  • Marginaliserede børn og unge
  • Laboratoriepædagogik

Mads Middelboe Rehder

Lektor

+45 41 89 70 78

  • Teknologiforståelse
  • Digital dannelse
  • Digital myndiggørelse
  • Digitale medier og børn
  • Teknologi og innovation i skolens undervisning
  • Udviklingslaboratorier og teknologiforståelse

Marie Falkesgaard Slot

Docent

+45 41 89 76 94

  • Læreruddannelse
  • Teknologiforståelse i dansk og matematik
  • Digital dannelse
  • Digital myndiggørelse
  • Digital dannelse

Pia Rose Böwadt

Docent

+45 41 89 75 16

  • Læreruddannelse
  • Samspillet mellem teori og praksis
  • Integreret praktik
  • Læreres motivation og arbejdsglæde
  • Lærerstuderendes motivation

Tom Steffensen

Docent

+45 41 89 71 33

  • Dansk som andetsprog
  • Litteraturundervisning i skolen
  • Nabosprog
  • Tutorindsatser og dansk
  • Læsemotivation
  • Efterskoler og dannelse
  • Minoritetselevers deltagelse i skolen

Annette Søndergaard Gregersen

Docent

+45 41 89 76 32

  • Fransk i skolen
  • Sproglæring i fremmedsprog
  • Kulturpædagogik kulturdidaktik
  • Interkulturel pædagogik
  • Lektier i skolen

Lone Svarstad

Lektor

+45 51 63 26 72

  • Engelsk i skolen
  • Sproglæring i fremmedsprog
  • Kulturpædagogik kulturdidaktik
  • Interkulturel pædagogik

Bjørn Friis Johannsen

Docent

+45 29 44 05 04

  • Talenter og naturfag
  • Motivation og interesse for naturfag
  • Studerendes læreridentitet
  • STEM og køn