Morgensang med fællesskabende musikaktiviteter på skolen
Savner I et løft til morgensang og skolens fællesskabende musikaktiviteter? Få inspiration til inkluderende, fællesskabende tilgange til morgensang og musikliv på skolen.
På kurset får du sparring, konkret inspiration og ideer til, hvorfor og hvordan I kan bruge fællessang og musikaktiviteter til at understøtte en fællesskabende musikkultur på jeres skole. Du får oplæg om fællesskab, stemmeglæde, elevinddragelse og diversitet. Vi deler erfaringer og gode ideer og udvikler sammen.
Det faglige indhold
Vi veksler mellem sparring, inspirationsoplæg og afprøvning på jeres skole mellem kursusdagene.
- Hvad gør andre?
- Diversitet og lige deltagelsesmuligheder – hvordan?
- Skolen som kulturbærer – fællessang og musik-aktiviteter som led i skolens dannelsesopgave
- Stemmeglæde
- Repertoire-ideer
- Indstudering af sange i fællesskab
- Elev-fællessangsagenter?
- Tværfaglig fællessang – hvordan kan fagene byde ind?
- Elevinvolvering – ideer til elev-fotos, film, tegning, bevægelse under overskriften: hvad kan en sang?
- Akkompagnement: hvem spiller til?
- Digitale akkompagnements-muligheder
På sidste kursusdag ser vi på hvordan fællessang og musikaktiviteter kan fortsætte i forhold til skolens årsplan, årstider og højtideligheder.
Om undervisningen
Kurset vil veksle mellem oplæg, sparring i grupper, feedback og afprøvning på jeres skole imellem hver kursusgang.
Hvem deltager?
Lærere på jeres skole, som er optaget af at styrke skolens fællesskab gennem morgensang og musik-aktiviteter. Det kan være lærere med forskellige fag med eller uden særlig musikbaggrund.
Forår 2025
Morgensang med fællesskabende musikaktiviteter på skolen
Start- og slutdato
Tilmeldingsfrist
Nummer
Ledighed
Pris
Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.Hvor
Hvornår
Tilmelding
Optagelse
Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.
Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.
Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.
Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.
Afmelding/fravær
- Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
- Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
- Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
- Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:
Pris og betaling
Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.
Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.
Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.
Kursusbevis
Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.
Der udstedes ikke bevis for en temadag.
Kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.
Kontakt studieservice
Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold: