Ind- og udskolingskursus for sundhedsplejersker
Få grundlæggende viden om opgaverne for sundhedsplejersker i skolen – og viden om børn i skolealderens udfordringer og sygdomme
På kurset bliver du indført i den grundlæggende viden for sundhedsplejersker i skolen.
Kurset er tilrettelagt, så du følger udvalgte undervisningsdage på specialuddannelsen til sundhedsplejerske. Forløbet tager afsæt i ‘Vejledning om efteruddannelse af sundhedsplejersker, der skal varetage ind- og udskolingsundersøgelser (nr. 9818 24/10-2008)’ og er drøftet med- og godkendt af Sundhedsstyrelsen.
Forårsundervisning svarer til ca. syv dage på 1. uddannelsesafsnit (januar-april) og omfatter undervisning i:
- Barnets normale syn (inkl. synsprøve) v. læge
- Barnets normale hørelse v. audipæd
- Skolebarnets vækst og pubertet v. læge
- Mest forekomne kroniske børnesygdomme fx astma, allergi, mave/tarm-lidelse v. læge
- Den sansemotoriske udvikling og barnets finmotoriske udvikling 0-7 år samt indskoling v. børnefysioterapeut
- Ind- og udskoling i et sundhedsplejerske perspektiv v. sundhedsplejerske
- Hygiejne og håndtering af smitsomme sygdomme i skole og daginstitutioner
Efterårsundervisningen svarer til ca. to dage på uddannelsesafsnit 2 (september-november) og omfatter undervisning i:
- Depression, ADHD og autisme
- Alment om børne- og ungdomspsykiatriens undersøgelser og diagnosesystem, angst, OCD, psykoser og spiseforstyrrelser
I tilknytning til undervisningen modtager du en mail med oplæg og den litteratur, de studerende læser som forberedelse. I kan således selv afgøre, hvor meget I ønsker at læse før undervisningen.
For at få kursusbevis, skal du deltage min. 80 %, svarende til max. en fraværsdag. Du bliver derfor bedt om at dokumentere for din deltagelse ved at skrive under på det skema, som I hver især får udarbejdet.
Tilmelding
Optagelse
Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.
Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.
Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.
Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.
Afmelding/fravær
- Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
- Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
- Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
- Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:
Pris og betaling
Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.
Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.
Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.
Kursusbevis
Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.
Der udstedes ikke bevis for en temadag.
Efterår 2024
Ind- og udskolingskursus for sundhedsplejersker
Start- og slutdato
Tilmeldingsfrist
Nummer
Ledighed
Pris
Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.Hvor
Hvornår
Kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.
Kontakt studieservice
Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold: