Gå til indhold

Grundkursus for praktiklærere

Få viden og greb til, hvordan du kan varetage din opgave som meduddanner, hvis du enten har eller skal have lærerstuderende i integreret praktik.

Om kurset

Det får du ud af kurset

På Grundkursus for praktiklærere får du inspiration og kompetencer til at vejlede de lærerstuderende i deres undervisningsfag. Du får både viden og værktøjer til at støtte de studerende i deres læreproces og give dem fagdidaktisk vejledning og feedback. Du lærer også, hvordan du kan observere, vejlede og facilitere voksnes læreprocesser.

Det faglige indhold på kurset

Kurset giver dig en grundig viden om den integrerede praktik i læreruddannelsen og hvad der ligger i rollen som meduddanner. Du får også generel viden om vejledning og facilitering af voksnes læreprocesser og specifik viden om, hvad det indebærer at give de studerende fagdidaktisk vejledning i deres undervisningsfag.

Du kommer til at arbejde med det samarbejde, du skal have med de studerende og deres undervisere om planlægning, gennemførsel og evaluering af praktikforløbet og du får i den forbindelse også styrket dit beredskab til at rammesætte refleksive læreprocesser med brug af fagbegreber og metoder.

Om undervisningen

Undervisningen veksler imellem fælles oplæg og gruppeøvelser og refleksioner. Deltagerne skal være forberedte på at bringe deres egen praksis aktivt i spil, både i undervisningssessionerne og imellem disse.

Der vil både være fysisk og online undervisning, og der vil også være lejlighed til, i mindre fagbestemte læringsgrupper, at arbejde målrettet med den fagdidaktiske vejledningsopgave.

Hvem deltager?

Lærere, der skal have lærerstuderende i integreret praktik i deres undervisningsfag.

Tilmelding

Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.

Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.

Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.

Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.

  • Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
  • Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
  • Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
  • Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
  • Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til kursus@kp.dk

Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.

Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.

Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.

Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.

Der udstedes ikke bevis for en temadag.

Efterår 2024

Grundkursus for praktiklærere

Start- og slutdato

09.09.24 - 04.11.24

Tilmeldingsfrist

09.08.24

Nummer

0891225

Ledighed

Ledige pladser

Pris

Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.

7.128 kr.

5.702 kr. ekskl. moms

Hvor

Tagensvej 18, 2200 København N

Hvornår

4 kursusdage: T18 - 09.09.24 og 04.11.24 kl: 09.00-15.00,Online 25.09.24 og 23.10.24 kl: 13.00-16.00

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson. Læs mere herunder.

Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold.

Tlf. 72 48 75 40 / evu@kp.dk

Åbningstider

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag: kl. 9.00-14.00

Onsdag: kl. 11.00-14.00

Trine Danø

Chefkonsulent

+45 24 29 63 92