De nødvendige samtaler – for faglige fyrtårne, vejledere og andre ressourcepersoner
Du skal kunne gå i dialog på tværs, med kollegaer, studerende, borgere og pårørende. Du får styrket dine kompetencer til at tage dialogerne
Om kurset
Det får du ud af kurset
- Du arbejder med de nødvendige samtaler i din praksis
- Du får kompetencer til og træning i at formidle væsentligt indhold
- Du får input til og træner de udfordrede samtaler
- Du arbejder med forskellige kommunikationsmetoder
- Du får generelt styrket dine kommunikative kompetencer
Det faglige indhold på kurset
- Organisatoriske samtalers kendetegn
- Kommunikative metoder og tilgange
- Træning af forskellige samtaletyper
Om undervisningen
Der er 2 fremmødedage og en opgave i praksis ind imellem (3 timer).
Undervisningen veksler mellem
- små teorioplæg
- træning af forskellige samtaletyper
- gruppearbejde og andre små øvelser
Undervisning bygger på læsning af mindre artikler og kapitler
Hvem deltager?
Kurset er for dig, der har en særlig funktion i din organisation, hvor du har brug for at styrke dine kompetencer til at indgå i de nødvendige samtaler
Der er ingen adgangskrav på kurset.
Tilmelding
Optagelse
Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.
Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.
Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.
Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.
Afmelding/fravær
- Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
- Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
- Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
- Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:
Pris og betaling
Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.
Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.
Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.
Kursusbevis
Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.
Der udstedes ikke bevis for en temadag.
Efterår 2025
De nødvendige samtaler
Start- og slutdato
Tilmeldingsfrist
Nummer
Ledighed
Pris
Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.Hvor
Hvornår
Kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.
Kontakt studieservice
Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold: