Argumentation i skrift og tale
Bliv bedre til at argumentere mundtligt og skriftligt
Om kurset
På dette kursus får du redskaber, som hjælper dig til at blive hørt, hvis du fx skal overbevise deltagere på et møde eller ”sælge” en ide skriftligt. Kunne du tænke dig, at have styr på hvilke argumenter der virker bedst, få tips til din egen personlige fremtræden og blive bevidst om, hvad der virker bedst mundtligt og skriftligt, så er dette kursus noget for dig.
Det faglige indhold
- Byg argumentationen op: Forskellige dispositioner der sikrer, at dit budskab går igennem.
- Forskellige typer af argumenter: Hvilke argumenter virker bedst i forskellige situationer?
- Argumenter gør det ikke alene: Brug af eksempler og andre retoriske virkemidler.
- Det mundtlige indlæg: Vi arbejder med, hvordan du præsenterer dit oplæg på en sikker og spændende måde og overbeviser dit publikum. Vi arbejder også med, hvordan du takler en eventuel modstand.
- Det skriftlige indlæg: Hvor adskiller det skriftlige indlæg sig fra det mundtlige? Sådan giver du din tekst et sprogligt og retorisk serviceeftersyn.
Kurset er opbygget med mange små øvelser.
Du får udleveret bogen ”Præsentationer der fænger – få dit budskab igennem.”
Det får du ud af kurset
Efter kurset er du:
- i stand til at opbygge et argumenterede indlæg. så du overbeviser fremfor at forsøge at overtale.
- langt mere sikker i brug af retoriske virkemidler mundtligt og skriftligt.
Virksomhedens udbytte
Medarbejderen får flere virkemidler at arbejde med – og dermed større mulighed for at få budskaber igennem til forskellige målgrupper.
Tilmelding
Optagelse
Optagelse sker efter først-til-mølle-princippet.
Efter tilmeldingsfristens udløb tager vi stilling til, hvilke kurser og temadage vi kan gennemføre, og hvilke vi må aflyse.
Hvis kurset stadig fremgår af kp.dk med en ”Ansøg-knap” efter tilmeldingsfristen, er der stadig ledige pladser, og du er velkommen til at tilmelde dig. Hvis der er venteliste, fremgår det af kurset.
Alle meddelelser vedrørende optagelse og aflysning sendes som Digital Post.
Afmelding/fravær
- Hvis du framelder dig inden tilmeldingsfristen, kan du få refunderet din deltagerbetaling for det pågældende kursus
- Hvis du framelder dig efter tilmeldingsfristen, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus
- Hvis du tilmelder dig efter tilmeldingsfristens udløb, hæfter du for hele deltagerbetalingen for det pågældende kursus, hvis du framelder dig
- Hvis du bliver forhindret eller syg inden kursusstart, har din arbejdsplads mulighed for at sende en anden medarbejder
Alle afmeldinger og ombytninger skal sendes skriftligt til vores kursusafdeling:
Pris og betaling
Prisen fremgår af hvert enkelt kursusopslag.
Alle kursuspriser er angivet med og uden moms. På kurser udbudt under åben uddannelse tillægges der ikke moms på fakturaen. Det fremgår af prisen på det enkelte kursusopslag, om der tillægges moms, markeret med.
Når du er blevet optaget på et kursus, sender vi en elektronisk faktura til betaleren, der skal betales i henhold til den betalingsdato, som står på fakturaen. Når betalingen er registreret, har du ret til at deltage i undervisningen.
Kursusbevis
Der udstedes et kursusbevis efter afslutning af kurser på minimum 12 timer. For at modtage et bevis må du som kursist maksimalt have haft 20 % fravær på kurset. Kursusbeviser sendes som Digital Post.
Der udstedes ikke bevis for en temadag.
Forår 2025
Argumentation i skrift og tale
Start- og slutdato
Tilmeldingsfrist
Nummer
Ledighed
Pris
Privatpersoner betaler moms, og virksomheder betaler ikke moms.Hvor
Hvornår
Kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. For at vi kan besvare dine spørgsmål bedst og hurtigst muligt, bedes du vælge, om du vil tale med studieservice eller en faglig kontaktperson.
Kontakt studieservice
Kontakt studieservice, hvis du har spørgsmål til adgangskrav, tilmelding, optagelse eller andre praktiske forhold: