Virksomhedsforhold
Lær at forstå beslutningsprocesser og samarbejdsstrukturer i en virksomhed, således at du selv kan indgå i samarbejdsrelationer på tværs af organisationen.
Om kurset
På dette kursus får du både styrket dine kompetencer til at håndtere teoretiske og praktiske problemstillinger i forbindelse med beslutnings- og forandringsprocesser, samt værktøjer til at arbejde med de faktorer, der har indflydelse på medarbejdertrivsel og samarbejde mellem individer i en organisation.
Det faglige indhold
På dette kursus opnår du viden og færdigheder indenfor følgende emner:
- Organisation og omverden – Hvad er en organisation?
- Udvikling i organisationsteorierne – udvalgte organisationsteorier
- Individet i organisationen – hvad motiverer os, hvad forventer vi og hvilke roller har vi?
- Kommunikation – hvordan kommunikerer vi?
- Team – hvordan arbejder teams og hvad påvirker dem?
- Ledelse – hvad forstår man ved en leder og ved ledelse?
- Organisationsformer og design – hvordan er en organisation opbygget?
- Organisationens kultur, værdier og etik
Kurset er opbygget med meget dialogbaseret undervisning og vi afprøver forskellige persontypetest undervejs. Så her har du god mulighed på også at blive klogere på dig selv og dine omgivelser.
Målgruppe
Kurset er for dig, der er laborant (eller tilsvarende) i analysetekniske laboratorier i offentlige og private virksomheder samt på universiteter, som ønsker at blive klogere på organisationers – til tider – uoverskuelige liv, eller til dig som er interesseret i at vide mere om, hvordan man udvikler relationer mellem ledelse og medarbejdere i en virksomhed.
Kursusperiode: Efterår