Optagelsesportalen FAQ

Find svar på en række ofte stillede spørgsmål i vores FAQ nedenfor.

I velkomstmailen, som du modtager, når din ansøgning er registreret hos KP, er der et personligt link til Optagelsesportalen. Det link skal du bruge, første gang du logger på Optagelsesportalen.

Når du logger på Optagelsesportalen første gang, bliver du bedt om at skifte password.

På Optagelsesportalen kan du nulstille dit password. Gå til portalen og klik ”jeg har glemt mine login informationer”. Du vil herefter få tilsendt en e-mail med et link til en side, hvor du kan ændre dit password.

For at logge på Optagelsesportalen skal du bruge den e-mailadresse, som du oplyste i forbindelse med din ansøgning.

Jeg har skiftet e-mailadresse:
Hvis du har ændret den e-mail-adresse, som du oplyste på din ansøgning i Optagelse.dk, skal du sende den ændrede e-mail-adresse til optagelse@kp.dk

Tjek at du logger på med den korrekte mail-adresse. Du skal bruge den mail-adresse, som du oplyste i forbindelse med din ansøgning.

Hvis du har glemt dit password, kan du nulstille det på Optagelsesportalen. Gå til portalen og klik ”jeg har glemt mine login informationer”. Du vil herefter få tilsendt en e-mail med et link til en side, hvor du kan ændre dit password.

Københavns Professionshøjskole og Diakonissestiftelsen samarbejder om Optagelsesportalen.

Har du derfor ansøgt om optagelse hos Diakonissestiftelsen, så skal du aktivere din adgang til Optagelsesportalen, når du modtager e-mail herom. Har du søgt om optagelse både hos Københavns Professionshøjskole og Diakonissestiftelsen, så skal du blot aktivere din adgang én gang og herefter kan du følge dine ansøgninger ved begge institutioner.

Diakonissestiftelsen anvender Optagelsesportalen til udsendelse af svar om optagelse d. 28. juli, og det er her du skal bekræfte om du ønsker den tilbudte studieplads.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Hvis du ikke fik svar på dit/dine spørgsmål ovenfor, kan du kontakte Optagelsesvejledningen:

E-mail: optagelse@kp.dk
Telefon: 41 89 82 58