Gå til indhold
På torvet mellem bygningerne på Campus Carlsberg ses et kunstværk i bronze

PLC – indledende overvejelser

Vi glæder os til at tale med jer om udvikling af jeres pædagogiske læringscenter (PLC).

For at kvalificere vores samtale vil det være en stor hjælp, at I har overvejet følgende spørgsmål:

  • Hvad er målet med jeres indsats?
  • Hvorfor er indsatsen vigtig?
  • Hvem skal deltage?
  • Hvordan vil I arbejde med jeres indsats?

Hvis I endnu ikke har svarene på spørgsmålene, er I naturligvis stadig meget velkomne til at kontakte os.

Sådan kan KP’s konsulenter byde ind i jeres proces

Et kompetenceudviklingsforløb med fokus på PLC som skolens strategiske udviklingsenhed og læringsressource’ består af flere faser. Inden I kontakter os, må I også gerne gøre jer tanker om, hvordan KP’s konsulenter byder bedst ind i jeres projekt. KP kan bidrage i alle faser, afhængigt af hvor I er og ønsker at fokusere, og vi deltager også meget gerne i evaluering af jeres indsatser.

Centrale faser:

Vidensopbygning

KP kan byde ind med den nyeste viden på skoleområdet. Vi kan bl.a. opkvalificere medarbejdere via diplomuddannelser og kurser, som kan skræddersys til jeres lokale behov.

Afprøvning i praksis

KP kan facilitere eksperimentarier med afprøvning, bearbejdning og refleksion i praksis, fx i form af aktionslæring, i professionelle læ­ringsfællesskaber og lektionsstudier.

Videndeling og forankring

KP kan hjælpe jer med at etablere strukturer, hvor bekendtgørelsen for PLC omsættes til ny organisatorisk praksis, fx i form af professionelle læringsfællesskaber, som sikrer, at den nye viden og praksis bliver delt og forankret på skolen og i kommunen.

Kontakt

Kontakt en af vores konsulenter og hør mere om, hvad vi kan gøre for jer.

Lonnie Sørensen
Britta Vejen
Signe Smedegaard Skov

plc-cfu@kp.dk