PLC – indledende overvejelser
Vi glæder os til at tale med jer om udvikling af jeres pædagogiske læringscenter (PLC).
For at kvalificere vores samtale vil det være en stor hjælp, at I har overvejet følgende spørgsmål:
- Hvad er målet med jeres indsats?
- Hvorfor er indsatsen vigtig?
- Hvem skal deltage?
- Hvordan vil I arbejde med jeres indsats?
Hvis I endnu ikke har svarene på spørgsmålene, er I naturligvis stadig meget velkomne til at kontakte os.
Sådan kan KP’s konsulenter byde ind i jeres proces
Et kompetenceudviklingsforløb med fokus på PLC som skolens strategiske udviklingsenhed og læringsressource’ består af flere faser. Inden I kontakter os, må I også gerne gøre jer tanker om, hvordan KP’s konsulenter byder bedst ind i jeres projekt. KP kan bidrage i alle faser, afhængigt af hvor I er og ønsker at fokusere, og vi deltager også meget gerne i evaluering af jeres indsatser.
Centrale faser:
Vidensopbygning
KP kan byde ind med den nyeste viden på skoleområdet. Vi kan bl.a. opkvalificere medarbejdere via diplomuddannelser og kurser, som kan skræddersys til jeres lokale behov.
Afprøvning i praksis
KP kan facilitere eksperimentarier med afprøvning, bearbejdning og refleksion i praksis, fx i form af aktionslæring, i professionelle læringsfællesskaber og lektionsstudier.
Videndeling og forankring
KP kan hjælpe jer med at etablere strukturer, hvor bekendtgørelsen for PLC omsættes til ny organisatorisk praksis, fx i form af professionelle læringsfællesskaber, som sikrer, at den nye viden og praksis bliver delt og forankret på skolen og i kommunen.
Kontakt
Kontakt en af vores konsulenter og hør mere om, hvad vi kan gøre for jer.
Lonnie Sørensen
Britta Vejen
Signe Smedegaard Skov