Gå til indhold

Forvaltning og administration

Bliv godt klædt på til fremtidens offentlige forvaltning og administration. På Københavns Professionshøjskole tilbyder vi skræddersyet efter- og videreuddannelse og kursusforløb baseret på den nyeste viden samt jeres strategiske pejlemærker.

Kontakt

Helle Pehrson

Konsulent

+45 51 38 04 55

Om forvaltnings- og administrationsområdet

Den offentlige forvaltning og administration er i stigende grad præget af et skærpet politisk fokus på rettidighed, fejlfri sagsbehandling samt opmærksomhed på rettigheder og persondatalovgivning. Medarbejdere i den offentlige administration står over for en forventning om hurtig omstilling og implementering af nye teknologier og kunstig intelligens, hvilket kræver kompetente og forandringsparate medarbejdere og ledere.

Vi lægger særlig vægt på, at kompetenceudvikling nøje afspejler jeres strategiske pejlemærker. Vores mål er at sikre, at ledere og medarbejdere opnår sammenhæng og samhørighed gennem effektive forandringstiltag i organisationen.

Eksempler på forløb

  • Styrkelse af medarbejdere i ’Roller, rammer og regler’ indenfor procesforståelse af flow i budgetoplæg, beslutningsforløb, vedtagelse og styringskæder internt i Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune.
  • Introduktion til ’offentlig forvaltning’ til gymnasielærere, der er organiseret i Gymnasieskolernes Lærerforening (GL).
  • Obligatoriske introduktionskursus for nyansatte i ’Det statslige budgetsystem’ herunder regler, procedurer og metoder ved udarbejdelse af statens budget, Rigsrevisionen.
  • Opkvalificering af medarbejdere i Energiafgifter herunder indgående kendskab til reglerne om de EU-harmoniserede afgifter på mineralolier og elektricitet i Skattestyrelsen.
  • Tillære sagsbehandlere interviewteknikker til brug i kritiske undersøgelser i Udlændingestyrelsen.

Kurser der kan rekvireres

Alle vores åbne kurser kan bestilles som rekvirerede forløb, der tilpasses jeres lokale behov. Kontakt os for en uforpligtende snak. I finder de åbne kurser via linket herunder.