Mød vinderne af Årets DEP – gratis webinar
Mød dette års vindere af de bedste afgangsprojekter på DEP og hør dem fortælle om deres afgangsprojekter.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Onsdag d. 29. november 2023Kl. 15.00 - 16.30
Sted
Pris
Webinaret er gratis
Hvert år hædrer udbyderne af Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik de bedste afgangsprojekter på DEP.
Mød dette års vindere og hør dem fortælle om deres afgangsprojekter og hvordan de har arbejdet med at udvikle undervisningen på deres skoler.
Program
De tre vindere af Årets DEP-opgave fortæller om deres opgaver.
Hør om:
-
Motivation i læringsrummet
af Martin Castillo, ZBC
Martin præsenterer interessante billeder af forskellig erhvervspædagogisk undervisning – og udpeger, hvilke undervisningspraksisser, der særligt bidrager til motivation og læring hos eleverne.
Martin kritiserer egne tidligere forståelser og opsætter en ny forståelse af motivation.
Han præsenterer en inspirerende tilgang til udvikling af undervisning, hvor samtaler med kollegaer og refleksion over egen lærerrolle står centralt.
-
Simulation som didaktisk metode. En lille flig af en virkelighed. Øjenåbner på øjenåbner
af Lærke Markussen og Marianne Heilskov-Rousing, SOSU Randers
Lærke og Marianne præsenterer centrale dilemmaer i arbejdet med simulation i undervisningen. For ét er, at simulation skrives ind i formelle papirer i organisationen; noget andet er, hvordan det anvendes i undervisningen.
Lærke og Marianne anvender en aktionslæringstilgang og har været nysgerrige på, hvordan forskellige kollegaer forstår og arbejder med simulation, og dermed har de udviklet en interessant metode til at arbejde med didaktisk udviklingsarbejde i et organisatorisk perspektiv.
-
Erfaringsdannende undervisning i Virtual Reality
af Niclas Andreasen og Simon Nielsen, NEXT Uddannelse København
Niclas og Simon præsenterer VR som en didaktisk metode, der kombinerer kompleks teori med praktisk handling i et miljø, der er risikofrit og skaber mulighed for at lære gennem og afprøvning og fejllæring.
De viser, hvordan VR etablerer en stilladsering, der gør det lettere for eleverne at skabe transfer.
De peger på, hvordan VR omformer betingelserne for læring og hvad det gør ved lærerrollen.
Du får mulighed for at høre mere om deres arbejde med deres afgangsprojekter og hvordan du kan bruge dem som inspiration til at udvikle din egen undervisning.
Bliv inspireret og stil spørgsmål til vinderne.