Gå til indhold

Social Friday

Telefonrådgivning – en særlig metode i borgersamtaler

Praktisk information

Dato

Fredag d. 30. september 2022
Kl. 14.15 - 16.00

Pris

Gratis

Tilmelding

Tilmelding ikke nødvendig.

Hver dag ringer mennesker i svære livssituationer til NGO’ernes telefonrådgivninger. Det bliver til mere end 200.000 opkald om året, hvilket gør telefonrådgivning til den mest udbredte rådgivningsform i NGO’erne. Læg dertil den rådgivning, som finder sted over telefonen i socialforvaltninger, uddannelsessystemet eller sundhedsvæsnet, på jobcentrene osv.

Selvom telefonen altså bruges flittigt, når borgere har brug for hjælp, har der hidtil været meget lidt fokus på, hvad det gør ved samtalen, at den foregår over telefon. Derfor har Mødrehjælpen og brancheforeningen RådgivningsDanmark nu skrevet bogen ”Telefonrådgivning – en grundbog” om emnet.

Den 30. september stiller vi skarpt på, hvordan telefonrådgivning adskiller sig fra den kommunikation, der foregår ansigt til ansigt med borgeren. Og vi undersøger hvordan hverdagen ser ud i en telefonrådgivning. Du vil også få mulighed for at møde en række af de NGO’er, som hver dag tager imod opkald fra mennesker i svære livssituationer.

Mød Børns Vilkår, Mødrehjælpen, Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskade, Alkohol og Samfund, Psykiatrifonden m.fl. til en eftermiddag med fokus på telefonrådgivning af borgere i svære livssituationer.

Eftermiddagen vil byde på oplæg og samtaler fra scenen samt muligheden for at møde rådgivningstilbuddene på en rådgivningsbasar.

Kontaktperson

Lilli Ørskov Larsen

Adm. medarbejder

+45 51 63 26 35