Gå til indhold

Information om coronavirus

Engagerende didaktiske designs i blendede læringsrum

NNU-KONFERENCE, 2020 - Om didaktiske designs for engagement i blendede læringsrum

Praktisk information

Dato

28. april 2020
Kl. 09.30 - 16.00

Tilmeldingsfrist:

22. april 2020

Pris

1250 kr. inkl. forplejning.

Tilmeld

Dette års NNU-konference handler om didaktiske designs i blendede læringsmiljøer, og om hvordan udviklingen af disse kan bidrage til engagement hos deltagerne i undervisningen. Dermed lægges op til en tænkning om, at didaktiske designs kan fremme engagement i blendede læringsrum. I blendede læringsdesign tilskrives de studerende ofte en meget aktiv og betydningsfuld rolle, men udfoldes og realiseres disse potentialer i praksis?

Dette perspektiv ønsker NNU at udfordre med oplæg og debatter, der forhåbentlig også kan udvide forståelsen af, hvad det vil sige at være ”engageret”, ”studieaktiv” – og hvordan engagement skabes i blendede læringsmiljøer.

NNU ser frem til en dag med input og diskussioner, der kan supplere de eksisterende designorienterede læringsteorier med nye perspektiver, der anerkender, at læringens vilkår og forudsætninger er forandrede.

Konferencens første keynote er professor Gilly Salmon som i dag er Academic Director ved Open Education Services (OES) og er internationalt anerkendt for sin forskning i it og læring. Herefter følger konferencens anden keynote; professor Thomas Ryberg fra Institut for kommunikation, Aalborg universitet. Thomas Ryberg arbejder med læring som socialt fænomen og underviserens rolle i onlinefællesskaber.

Konferencen er bygget op i tre niveauer med keynotes, et forskerspor med fem forskere og et praktikerspor med videndeling mellem undervisere.
Konferencen sigter mod at komme tættere på svar på disse spørgsmål:

Hvilke overvejelser er særligt vigtige at forholde sig til, når der er tale om blendede læringsmiljøer?
Hvordan skaber vi gode engagerende læringskulturer på uddannelsen og for det enkelte hold af studerende?
Hvordan kan underviseren bidrage til at skabe inspirerende og engagerende læringsmiljøer – som fremmer nærvær og deltagelse i det blendede læringsmiljø, så alle aktører kan og vil bidrage i den uformelle formidling og dialog, samt faglige diskussioner F2F og online?
Hvad betyder samhørighed og interaktion for de studerendes læring?
Alle parter i forbindelse med undervisningen har et ansvar for at skabe engagerende læringsmiljøer, fx har uddannelsen et ansvar for at sætte rammer og ressourcer af til udvikling af engagerende læringsmiljøer.

Program

09.30

Indskrivning og kaffe

10.00

Velkomst v. NNU og velkomst-keynote v. Gilly Salmon

Creating Future Learning

Professor Gilly Salmon takes us on a journey over the horizon to the third decade of the 21st Century. She considers how we can create amazing, relevant, engaging, learning for our students. She explores updates to technologies, scaffolding, the 5-stage model, e-tivities, authentic assessment and much more – to spotlight Education 4.0.

11.10

Fem forskere på stribe

Se program for beskrivelse og vælg én af de fem forskere.

Du skal vel tilmelding prioritere.

12.00

Frokost

Frokost Mulighed for et besøg i Future Classroom med peptalk af lektor Lise Møller om Future Classroom og deres særlige uddannelse “Future Classroom Teacher” – se evt. http://www.futureclassroomlab.dk/

Rundvisning 1: 12.10 – 12.30 (max. 50 deltagere).
Rundvisning 2: 12.30 – 12.50 (max. 50 deltagere).

Man skriver sig på en deltagerliste i forbindelse med dagens
indskrivning.

13.00

Oplæg - 1. runde

Se program for beskrivelse og vælg at deltage i to oplæg.

Du skal ved tilmelding prioritere.

14.00

Oplæg - 2. runde

Se program for beskrivelse og vælg at deltage i to oplæg.

Du skal ved tilmelding prioritere.

14.50

Kaffepause

Afrunding af oplæg og kaffepause.

15.10

Afslutnings-keynote v. Thomas Ryberg

Dagen afrundes med konferencens anden keynote; professor Thomas Ryberg fra Institut for kommunikation, Aalborg universitet.
Thomas Ryberg arbejder med læring som socialt fænomen og underviserens rolle i online-fællesskaber og han vil i sin keynote præsentere og diskutere pædagogiske principper for engagerende designs i blendede og hybride læringsrum, samt give konkrete eksempler fra egen praksis.

Praktisk information

Struktur

Ved tilmelding skal man angive hvilken forsker man prioriterer at deltage hos og man skal vælge to oplæg. Valg er med forbehold for overtegning og praktiske muligheder.

Tilmelding

Online tilmelding på https://www.tilmeld.dk/nnu2020
Senest 22. april. Max 165 deltagere.
Vær opmærksom på at vælge forsker og oplæg i forbindelse med tilmeldingen!

Tid og sted

Tirsdag d. 28. april 2020 fra kl. 9.30 til 16.00.
Adresse: KP, Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 Kbh. V.
Mødested: Auditorie W2.04

Pris

1250 kr. inkl. forplejning.

Rejsebeskrivelse

Cykel: Der er cykelparkering flere steder på campus.
S-tog: Linjerne B, Bx, C og H stopper alle på Carlsberg Station, som ligger få meter fra Campus Carlsberg.
Bil: Du kan mod betaling parkere i området på og omkring campus.
En del af området hører under Københavns Kommune og en del af parkeringen står Apcoa for.

Yderligere information

Kontaktpersoner: Thomas Seiger Behrens – thbe@kp.dk og Henrik Tarp Vang, 41 89 70 47, htv@kp.dk

Efter konferencen vil oplæg m.m. kunne hentes her: http://www.nnu.dk
I forbindelse med konferencen benytter vi os af #NNU_DK på Twitter.

Med venlig hilsen

Thomas Seiger Behrens og Henrik Tarp Vang, Københavns Professionshøjskole
Alice Nissen og Steen Lembcke, VIA University College
Minea Neigaard og Peter Holmboe, UC SYD